Alla inlägg under maj 2008

Av Pudelpojken - 26 maj 2008 08:54

Visst är det skönt med en ny och fräsch vecka som startar?


Måste meddela er att det där gröna naturhalsbandet mot fästingar stank så oerhört så matte kunde inte med att jag bar det. Dessutom fick hon rinnsnuva och röda ögon bara av att vara i närheten av det, så nu är det kastat. Om en människa inte tål det, hur ska då en liten hund...?


För övrigt är livet stenkul!

Av Pudelpojken - 25 maj 2008 14:29

Usch - i år är det ett riktigt fästingår, det bara kryllar av de små svarta otäckingarna!  Eftersom jag inte tål fästingmedel eller halsband typ Scalibor (jag börjar darra efter nån timme, blir helt påverkad av nervgiftet eller vad det är dom har i de där medlen) så har matte köpt mig ett Naturhalsband. Fint va?


Stinker citronella, det gör inte mig någonting, men matte står inte ut med att jag har det inomhus. Hjälper det mot fästingar? Kanske?

Av Pudelpojken - 23 maj 2008 06:01

Vi har en blank och brant trappa här i huset. När jag var liten föll jag ner från det tredje nedersta trappsteget, och sedan dess går jag bara uppför men inte ner. Människorna får allt bära mig ner.


När jag varit dum, t ex sagt att matte luktar illa, så hotar hon med att låta mig sitta kvar häruppe hela da´n...


F´låt matte, jag vet ju att det bara var för att Du gick en lång promenad med mig som Du blev svettig. Du luktar gott! Ta NER MIG NU!!!

Av Pudelpojken - 22 maj 2008 07:27

Vill helst inte visa bild på det, men jag är tämligen lös i magen vid varenda bajstillfälle. Måste tvättas i rumpan. Hemskt förödmjukande med nödvändigt, inser även jag.


Matte ska sätta mig på diet, på står hon. Morrrrrrrr.............

Av Pudelpojken - 19 maj 2008 17:02

-och slipper sitta i hennes knä, så klarar man sig..

Av Pudelpojken - 19 maj 2008 16:56

Det vore kanske lämpligt att byta kläder nån gång mellan varven...?  Min nos lider...

Av Pudelpojken - 19 maj 2008 16:56

-lös på oss i morse, när jag tog matte på en uppfriskande promenad...

Av Pudelpojken - 19 maj 2008 07:47

-är inte så lätt. Häromhelgen när jag var dålig gick jag ner 4 hekto. Men det gick jag upp lika fort, för när jag mådde bra igen, var jag hungrig som en varg. Vi har nog problem med vikten ALLA i den här familjen, för vi är alla alltför förtjusta i mat....  6,1 kg när jag bör väga under 5.....  suck.....

Ovido - Quiz & Flashcards