Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

OM jag har attityd!

Av Pudelpojken - 15 februari 2009 09:55

Lite väl mycket, sa matte. För när jag får grisöra så blir jag förvandlad till ett vaktande monster. Så matte "tog itu med mig".. häromsistens. Hon sa ingenting alls, inga bannor, ingenting.. Hon sätter sig nära mig och tar helt enkelt mitt grisöra, MITT, utan ett ord. Jag morrar och har mig och försöker skrämma henne, lyckas ju inte, men när jag tystnar så får jag tillbaka det. Och så berömmer hon mig.


Så numera är jag rätt tyst när jag fått örat, äter det bara. Gott. Vill ju inte att hon ska ta det!

 
 
Ingen bild

EXZENTRICS KATTER

17 februari 2009 09:40

Jaadu Sammie, det är inte lätt att träna människor. Dom gör lite som dom vill. Bestämmer vad, hur ofta och hur "mycket" vi får äta. Klipper krulliga pälsen och våra långa vackra naglar. Hur ska vi kunna fånga husmössen som ibland kommer på besök utan vapen? Det är lika bra att låtsas som om människan tro att hon segrar för annars kanske vi inte får några grisöron eller annat godis överhuvudtaget...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pudelpojken - 17 april 2009 06:49

Jag har ju slutat blogga här och får vara med på ett hörn i ponnyflickornas blogg...   så kolla   http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se  vetja!...

Av Pudelpojken - 25 mars 2009 06:09

Matte tycker att det är bökigt med flera bloggar. Så jag flyttar mina kommande inlägg till http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se från och med nu!   Sammie pudel ...

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 10:27

Pepi, den svarta trasselsudden t v här på bilden, är en Affenpincher. Igår upptäckte matte ett förträffligt användningsområde för honom. Med sina futtiga 3,2 kg och sin smidiga lilla men dock fluffiga kropp, går han utmärkt att använda som dammsugare...

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 08:35

Så svårt det är att fotografera en liten svart hund!

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 08:34

Idag träffade jag mina kompisar Bella och Pepi. Matte skulle förstås ta bilder. Jämt gör hon det!   De verkar ha svårt att koncentrera sig på poserandet! ...

Ovido - Quiz & Flashcards