Alla inlägg under november 2008

Av Pudelpojken - 28 november 2008 08:17

Här är bilden som "diffus glöd"...

Av Pudelpojken - 27 november 2008 15:35

Under samma huvudrubriker provade jag effekten "vattenfärg". Så här bidde den:

Av Pudelpojken - 27 november 2008 15:32

Inspirerad av Ann-Louise skapade jag genast några varianter på ett Sammie-porträtt. Här är det "kornig film". Du hittar det i Photoshop Elements under "filter", sen underrrubrik "konstnärliga" och sen alltså "kornig film".....

Av Pudelpojken - 26 november 2008 11:09

Hmmm...  ska önska mig snöskor i julklapp!

Av Pudelpojken - 26 november 2008 07:02

Efter promenad och snölek måste jag vila ut i soffan... skönt att man har ett varmt hem och en soffa med sköna kuddar!!!

Av Pudelpojken - 26 november 2008 07:01

Jag älskar som sagt vinter och snö, men nu är det litet väl högt även för mig...

Av Pudelpojken - 25 november 2008 05:52

Visst är snön vacker. Men mindre attraktiv när den rasat ner i mängder, tynger ner häststaketets trådar ända ner till marken. Vår km av grusväg fram till "bebodda trakter" har inte plogats sedan i går morse, var är plogaren?


Elavbrott gör livet litet mer spännande, speciellt som vi inte har någon värmekälla som braskamin e dyl.


Med värkande hostlungor, rinnande snor och bultande huvudvärk kör jag slungan så gott det går. Men när man är färdig och nöjd beskådar resultatet så är det bara att börja om från början igen.


Vad värre är, är att det nu blivit plusgrader och all snö är tung och våt och så gott som omöjlig att förflytta. Och fram i slutet av veckan ska det bli plus 7 och REGN! Holy Moses!


Men det behövs väl mer än så för att ta kål på en nordisk viking? Eller?

Av Pudelpojken - 24 november 2008 05:54

Snön har en förmåga att fastna i min päls. Matte suckar igen...

Ovido - Quiz & Flashcards