Alla inlägg under september 2008

Av Pudelpojken - 9 september 2008 10:36

En svart och lurvig liten valp är väldigt svår att fotografera. Det här var det bästa matte kunde åstadkomma, där man ser hans ansikte. *****

Av Pudelpojken - 9 september 2008 10:33

Igår kom lilla affenpinchervalpen PEPPIE på besök. Han är liten som en handflata på en människa, men tuff som en stor rottweiler. När JAG känner mig som en jätte.....  och ändå gjorde han hela tiden lekutfall och morrade som en liten sån där plåtleksak... mårrrrrrrrrrrrrrrr....   han är jättesöt! Men den där leken där man jagar varandra runt bilen eller stenen, den förstår han inte ännu.


Matte föll också helt för honom, och ville hela tiden hålla honom. Om det tyckte jag - inte!

Av Pudelpojken - 4 september 2008 06:09

Igår åkte jag på det där badet, det var ju väntat. Matte har en tid kommenterat att jag ser ut som ett monster/en nallebjörn och är helt igenvuxen. När hon efter skogspromenaden inte sköljde mina tassar utan plockade fram den blå barnbadbaljan, då visste jag att det var kört....


Efter bad och föning måste man ju friseras. Inte så tokigt.

Av Pudelpojken - 3 september 2008 06:11

Vår agiltiybana blir allt finare. Färggrann så det klämmer i ögona! Det är kul att leka här. Speciellt i tunnlarna, och så balansen förstås. Man känner sig litet stor däruppe....

Av Pudelpojken - 1 september 2008 12:59

Både fyr- och tvåbenta....   Jag vill ju skriva i min blogg men matte måste hjälpa mig att sätta i alla kontakter både här och där, och när jag ber henne så suckar hon bara och säger att vad i hela 17 ska Du blogga för, det är ju ändå nästan ingen som läser...


Så om ni undrar varför inläggen är rätt sporadiska så är det hennes fel!


Eder Sammie Pudel

Ovido - Quiz & Flashcards