Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Pudelpojken - 6 mars 2009 11:14

-funderar ett slag på det där med "schizofren"...


Det verkligt schizofrena här i världen är väl hur människorna i allmänhet lever? In och ut, upp och ner, fram och tillbaka, en evig stress.


När man slår upp ordet i Norstedts ordbok så står det: "Schizofreni - en svåravgränsad psykisk sjukdom som kännetecknas av en splittring av personligheten samt tvångstankar, försjunkenhet, förföljelsemani mm"


Inte för att jag vill märka ord, men ska de inte användas någorlunda riktigt, kära Småbloggskommentator!


Men att matte låter mig blogga litet, DET kan väl inte kallas för - schizofrent? Ähumm.... Möjligen kan man tycka att det är fånig, barnsligt eller va? Skiter jag i!!!

Av Pudelpojken - 6 mars 2009 06:23

Om ni undrar varför det skrivs så litet i den här bloggen, så beror det på att jag tappat lusten (tillfälligt?).


En dum kärring som kallar sig Småbloggskommentatorn har gjort sig lustig över att en hund skriver en blogg. Som om det skulle vara något konststycke? Och varför skriver hon inte nåt eget istället för att kritisera andras bloggar?


Hon ondgör sig och kallar det scitzigt (slang för scizofrent antar jag). Va?????   "Den som sa det han va´det"  -som min matte brukar säga!



Ovido - Quiz & Flashcards