Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Mina människor är ganska lättlärda (säger Sammie pudel)

Av Pudelpojken - 10 januari 2009 09:09

Genom åren har jag lyckats lära dem ett och annat.

När jag ställer mig i halldörren och stirrar strängt på dem, så förstår de att jag behöver gå ut. Jag kan ju inte öppna ytterdörren själv, skiiiit!


När vattnet är slut, knuffar jag keramikskålen mot väggen så att det dunkar. Det är tydligt nog, då kommer de minsann springande och fyller på friskt vatten.


Tyvärr fungerar det inte lika snabbt när jag kräver ett tuggben eller nåt annat gott. Då vill de tro att DE bestämmer, och låter mig göra några konster. Och jag gör som de vill, så får de väl tro att det är deras förtjänst.. suck.....

 
 
Ingen bild

Rocky

16 januari 2009 18:07

Ja visst är det lätt att få dem dit man vill. Ibland tror jag att de där på två ben är ganska korkade. Det räcker ju att göra en konst och se lite söt ut - då åker handen ner i godisficka som ingenting.

 
pepi

pepi

18 januari 2009 18:12

min matte är nästan döv, så jag har lärt mig bita henne i byxbenet (ibland blir det benet)
när jag vill något, så hon är faktiskt rätt lättlärd i alla fall, fast nu tycker jag det är dax att gå med henne på lydnadskurs, så hon lär sig att öppna skafferiet på kommando och så, har du några tips på mattekurser??

http://hermine.se

 
Leffe

Leffe

19 januari 2009 10:07

Tjena Sammie.

Det är ballt med utdragna tänder. Alla i mitt gäng RiceCorn Maffia har några tänder utdragna och ersatt dem med riskorn.

Blogg on!

/Leffe

http://www.lifeofleif.com

 
Ingen bild

sammie

19 januari 2009 14:43

Riskorn funkar för mig, Leffe!
Bita i byxbenet är ju EN metod, men för mig räcker det gott med Tockys konst, att se SÖT ut.. då får jag genast nåt av husse...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pudelpojken - 17 april 2009 06:49

Jag har ju slutat blogga här och får vara med på ett hörn i ponnyflickornas blogg...   så kolla   http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se  vetja!...

Av Pudelpojken - 25 mars 2009 06:09

Matte tycker att det är bökigt med flera bloggar. Så jag flyttar mina kommande inlägg till http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se från och med nu!   Sammie pudel ...

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 10:27

Pepi, den svarta trasselsudden t v här på bilden, är en Affenpincher. Igår upptäckte matte ett förträffligt användningsområde för honom. Med sina futtiga 3,2 kg och sin smidiga lilla men dock fluffiga kropp, går han utmärkt att använda som dammsugare...

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 08:35

Så svårt det är att fotografera en liten svart hund!

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 08:34

Idag träffade jag mina kompisar Bella och Pepi. Matte skulle förstås ta bilder. Jämt gör hon det!   De verkar ha svårt att koncentrera sig på poserandet! ...

Ovido - Quiz & Flashcards