Direktlänk till inlägg 10 december 2008

Ute i vädret

Av Pudelpojken - 10 december 2008 05:55

Jag äääälskar promenader!  Så fort matte visar tecken på att närma sig ytterdörren, frågar jag om jag får följa med. igår åkte hon till stora staden. Då fick jag inte följa med. Farligt, sa hon. Vill inte lämna Dig i parkeringsgarage, där kan små hundar bli stulna.


Skit samma. När hon lämnar mig, får jag alltid ett tuggben. Och så sover jag. När hon sen kommer hem, blir det genast en promenad. Igår var vi uppe på fornborgen. Det var inte så mörkt som det ser ut.

 
 
Nina

Nina

10 december 2008 10:40

Promenad til fornborgen... det låter spännande!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

Rocky

12 december 2008 11:20

Snyggutsikt. Jag gillar också att klättra högt upp och ha kollen. Matte påstår att det ligger i generna. Mina förfäder sprant runt på klostermurarna i Tibet och varnade när det kom främlingar. För att inte tala om att vi var sängvärmare åt munkarna. Den genen lever ockå vidare i mig. Värmer matte varje natt. Vi brukar gå och lägga oss i varsin säng men frampå natten smyger jag mig upp i hennes säng.

 
Ingen bild

sammie

15 december 2008 05:40

Ja Nina, det ÄR spännande! vi är så lyckligt lottade att vi har en gammal fornborg på nära promenadavstånd. Den ligger högt, man kan riktigt känna hur de gamla stenåldersmänniskorna hade det, när det var vatten allt runtomkring.

Rocky, lyckost där, jag ligger minsann också i mattesängen på mornarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pudelpojken - 17 april 2009 06:49

Jag har ju slutat blogga här och får vara med på ett hörn i ponnyflickornas blogg...   så kolla   http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se  vetja!...

Av Pudelpojken - 25 mars 2009 06:09

Matte tycker att det är bökigt med flera bloggar. Så jag flyttar mina kommande inlägg till http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se från och med nu!   Sammie pudel ...

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 10:27

Pepi, den svarta trasselsudden t v här på bilden, är en Affenpincher. Igår upptäckte matte ett förträffligt användningsområde för honom. Med sina futtiga 3,2 kg och sin smidiga lilla men dock fluffiga kropp, går han utmärkt att använda som dammsugare...

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 08:35

Så svårt det är att fotografera en liten svart hund!

Av Pudelpojken - 17 mars 2009 08:34

Idag träffade jag mina kompisar Bella och Pepi. Matte skulle förstås ta bilder. Jämt gör hon det!   De verkar ha svårt att koncentrera sig på poserandet! ...

Ovido - Quiz & Flashcards